Sunday, December 02, 2018

Cessna TU206-G Turbo Stationair 6 II, CC-CXS: Fatal accident occurred November 21, 2018 in Pueblo Lo Barnechea, Santiago, Chile

NTSB Identification: ERA19WA053
14 CFR Non-U.S., Non-Commercial
Accident occurred Wednesday, November 21, 2018 in Puente Alto, Chile
Aircraft: CESSNA TU206, registration:
Injuries: 2 Fatal.

The foreign authority was the source of this information.


The government of Chile has notified the NTSB of an accident involving a CESSNA TU206G airplane that occurred on November 21, 2018. The NTSB has appointed a U.S. Accredited Representative to assist the government of Chile's investigation under the provisions of ICAO Annex 13.


All investigative information will be released by the government of Chile.


Un accidente protagonizado por un avión Cessna 206, matrícula CC-CXS, en el sector de El Arrayán, dejó a dos personas muertas.


La información fue entregada por la Dirección General Aeronáutica Civil (DGAC), quien agregó que las víctimas son el piloto de la aeronave y el operador del equipo de Aerofotogrametría, aunque sus identidades aún no han sido dadas a conocer.


El comunicado señala que “lamentablemente tanto el piloto de la aeronave como el operador del equipo de Aerofotogrametría se encuentran fallecidos”.


El avión había despegado desde el aeródromo de Tobalaba y se dirigía a la mina El Teniente, en la región de O’Higgins.


Equipo del Servicio de Búsqueda y Salvamento Aéreo de la FACH se encuentra en el sector en la labor de rescatar los cuerpos, mientras que la DGAC será la encargada de investigar las razones del accidente.

No comments:

Post a Comment