Thursday, March 23, 2017

Cessna 172 Skyhawk II, XB-MRG: Fatal accident occurred February 26, 2017 in Magdalena, Sonora, Mexico

NTSB Identification: CEN17WA115
Accident occurred Sunday, February 26, 2017 in Magdalena, Sonora, Mexico
Aircraft: CESSNA 172, registration:
Injuries: 4 Fatal.

The foreign authority was the source of this information.

On February 26, 2017, about 0140 universal coordinated time, a Cessna model 172N single-engine airplane, Mexican registration XB-MRG, crashed near Magdalena, Sonora, Mexico. The pilot and 3 passengers were fatally injured. The airplane was on a local flight.

The accident investigation is under the jurisdiction and control of the Dirección General de Aeronáutica Civil (DGAC). This report is for informational purposes only and contains information released by or obtained from the government of the Mexico.

Further information pertaining to this accident may be obtained from:

Directorate General of Civil Aviation (DGAC)
Secretariat of Communications and Transportation
Blvd. Adolfo López Mateos 1990, piso 4
Col. Los Alpes Tlacopac, Del. Álvaro Obregón
Codigo Postal 01010
México, D.F.
Mexico





Magdalena de Kino, Sonora.- De forma extraoficial fueron identificados los cuerpos de las personas que fallecieron tras desplomarse la avioneta en la cual viajaban, en las inmediaciones de esta ciudad.

De acuerdo a los primeros reportes, una de las víctimas es Jabes Belisario Alegría Cárdenas, empleado del Ayuntamiento de Nogales, nacido el 12 de julio de 1988 y con domicilio en el fraccionamiento Misiones de Anza, de Nogales.

Se presume que esta persona es policía municipal activo en Nogales, ya que se encontró una identificación que es del Isssteson.

Otra de las víctimas pudiera ser Rodolfo Suazo Díaz, originario de Empalme, está persona no trae identificación, trae una Tarjeta de circulación.

Estás personas venían en los asientos de atrás de la avioneta Cessna cuya matricula es 206 XB-MRG y que quedó estrellada a la altura de San Ignacio.

También fueron identificados el piloto Franklin Soto Aguilar, de 38 años de edad originario de Nogales, al igual que el menor, Francisco Soto Bobadilla, de apenas 14 años de edad.

Source:  https://infonogales.com

No comments:

Post a Comment