Saturday, January 19, 2019

Robinson R44 Raven II, XB-GIL: Accident occurred August 26, 2019 in Tuxtepec, Oaxaca, Mexico


NTSB Identification: CEN19WA296
14 CFR Non-U.S., Non-Commercial
Accident occurred Monday, August 26, 2019 in Veracruz, Mexico
Aircraft: ROBINSON R44, registration:
Injuries: 2 Serious, 1 Uninjured.

The foreign authority was the source of this information.

On August 26, 2019, about 1700 hours universal coordinated time, a Robinson R-44 II helicopter, Mexican registration XB-GIL, was substantially damaged during an emergency landing in a field near Veracruz, Mexico. Two occupants were seriously injured; one occupant was not injured. The flight itinerary is not known at this time.

The accident investigation is under the jurisdiction of the Dirección de Análisis de Accidentes e Incidentes de Aviacion (DAAIA). This report is for informational purposes only and contains information released by or obtained from the government of Mexico.

Further information pertaining to this accident may be obtained from:
Dirección de Análisis de Accidentes e Incidentes de Aviacion
Boulevard Adolfo López Mateos 1990
Colonia Los Alpes
Delegación Álvaro Obregón
Codigo Postal 01010
México
Email: cidaiac@sct.gob.mx
Telephone: (55) 5011-6413





La Coordinación Estatal de Protección Civil de Oaxaca (CEPCO) activó sus protocolos, ante el reporte del desplome de un helicóptero en San Juan Bautista Tuxtepec, luego de lo cual tres mujeres y un piloto fueron trasladados a un hospital para su atención médica.

De acuerdo con el delegado de la CEPCO en la región, Jaime Canseco Claudio, el reporte se recibió a las 12:50 horas de un particular que informó el desplome de un helicóptero a seis kilómetros de la cabecera municipal.

Detalló que de manera inmediata se activó el protocolo a través del cual se localizó al helicóptero Robinson Raven R-44 matrícula particular XXB-GIL accidentado en los terrenos de la Finca Nuevo Mundo propiedad de Humberto P.

Elementos de la Cruz Roja Mexicana atendieron a tres féminas Alicia T. M., María Alicia T.B., y Araceli N. así como al piloto José Ángel C. R., quienes fueron trasladados a un hospital para su atención médica.

La aeronave salió de un hotel ubicado en la Avenida Francisco I. Madero a las 11:45 horas y se dirigía a la ciudad de Veracruz, donde una de las mujeres acudiría a una cita médica.

A la zona se desplazan inspectores verificadores aeronáuticos para determinar las causas del accidente.

https://noticieros.televisa.com

No comments:

Post a Comment