Sunday, September 16, 2018

Cessna 172H Skyhawk, HC-BTS: Accident occurred May 28, 2018 on Upano river beach, Macas, Morona Santiago province, Ecuador



NTSB Identification: ERA18WA212
14 CFR Non-U.S., Non-Commercial
Accident occurred Monday, May 28, 2018 in Macas, Ecuador
Aircraft: CESSNA 172, registration:
Injuries: 1 Uninjured.

The foreign authority was the source of this information.

The government of Ecuador has notified the NTSB of an accident involving a CESSNA 172 airplane that occurred on May 28, 2018. The NTSB has appointed a U.S. Accredited Representative to assist the government of Ecuador's investigation under the provisions of ICAO Annex 13.

All investigative information will be released by the government of Ecuador.





Una avioneta perteneciente a la compañía AeroSangay, que había despegado en la tarde de este lunes desde el aeropuerto Edmundo Carvajal, de Macas, se accidentó minutos más tarde en la zona de la playa del río Upano, en la provincia de Morona Santiago.

Según el canal Digital TV de Macas, el piloto de la aeronave, que transportaba unas 500 libras de carga, había reportado al aeropuerto que debía retornar a la pista, pero no alcanzó a regresar y se estrelló en el sector del complejo turístico Farallón.

Los equipos de emergencia del aeropuerto y del ECU 911 acudieron al rescate y tras buscar en varios sectores localizaron la avioneta con su único tripulante, el piloto Nelson Antuna, de 31 años, con algunas heridas leves.

https://www.eluniverso.com

No comments:

Post a Comment